Rozhledny v České republice

K o ž i c h

Na vrchu Kožich (584 m n.m.) nedaleko obce Libákovice stávala již v roce 1865 dřevěná věž pro zeměměřičské účely. Ta se pro svoje stáří časem rozpadla. V roce 1934 zde byla postavena triangulační věž se stejným účelem. Po ní zde zůstal pouze žulový kvádr. V roce 2007 byla na vrchu Kožichu zahájena stavba kovové telekomunikační věže, vysoké 35 m s vyhlídkovou plošinou ve výšce 20 metrů. Vede na ni celkem 120 schodů. Kolaudace věže proběhla na jaře 2008.
Do obce Libákovice se dostaneme když se vydáme z Plzně na jih po silnici č. 20. Asi po 12 km odbočíme vpravo na silnici č. 178. Dojedeme do obce Řenče, kde odbočíme vlevo a po dvou kilometrech jsme v obci. Zde je možné zaparkovat na návsi, pak pokračovat pěšky dál po silnici stále přímo do mírného kopce kolem hřiště a odtud pak po polní cestě až k vrcholu.

Rozhledna Kožich Rozhledna Kožich Rozhledna Kožich - vyhlídková plošina ve výšce 28,7 m Rozhledna Kožich - výhled na S Rozhledna Kožich - výhled na Z