Rozhledny v České republice

V e l k ý   C h l u m

Zděná válcovitá věž se dvěma vyhlídkovými plošinami byla na vrcholu Velkého Chlumu postavena v roce 1930. Po 2. světové válce začala věž chátrat. Řadu let byla její vrchní část využívána jako televizní převaděč. Pro turisty zůstal přístupný jen nižší ochoz, ze kterého však kvůli stromům nebyl velký výhled. V letech 1996-97 došlo k celkové opravě rozhledny, byly sneseny antenní systémy a zastřešena, opět přístupná, vrcholová vyhlídková plošina.
Rozhledna poskytuje výhled hlavně severním směrem na Děčín a údolí Labe. Na obzoru je vidět Děčínský Sněžník.
K rozhledně vede červená TZ z Děčína (3 km, převýšení 350 m). Autem se dá dojet skoro až k rozhledně. Po silnici č.262 z Děčína odbočíme vpravo do obce Březina, dál pojedeme přes Bechlejovice a Dolní Chlum do obce Horní Chlum. Zde na vrcholu stoupání, na rozcestí u betonového patníku, odbočíme vlevo na panelovou cetu. Po ní pojedeme lesem stále do kopce až na louku, na které narazíme na červenou TZ. Zde necháme auto a vydáme se vpravo po louce. Asi po 250 m jsme u věže.

rozhledna Velký Chlum rozhledna Velký Chlum rozhledna Velký Chlum - vyhlídková plošina ve výšce 16 m rozhledna Velký Chlum - výhled na S (Děčín a okolí) rozhledna Velký Chlum - výhled na S (Děčín a okolí)