Rozhledny v České republice

V o c h l i c e

Tři kilometry severně od Lubence, mezi obcemi Libyně a Mlýnce, stojí od konce 19. století asi 13 m vysoká válcovitá věž. Jedná se o stavbu z cihlového a kamenného zdiva silného asi 1 m. V současné době (srpen/2007) zbývá z věže jen obvodové zdivo. Přesto je vidět jistou snahu o její záchranu. Okolní křoviska jsou prosekána a na některých místech věže se začalo s opravou zdiva. Uvidíme!

Rozhlednu jsem navštívil znovu v říjnu 2009. Je částečně opravená, má střechu a také schodiště. Výstup na ochoz je prý možné domluvit (viz. info ZDE).
K rozhledně vede žlutá TZ z obce Libyně. Ze silnice č. 6, ve směru na K. Vary, odbočíme vpravo na obec Vroutek, asi po 300 m odbočíme vlevo na obec Libyně. Odtud se vydáme kolem kostela po panelové cestě až na konec obce. Dále budeme pokračovat po polní cestě, která nás asi po 700 m stoupání dovede k rozhledně.

Rozhledna Vochlice - stav v létě 2007 Rozhledna Vochlice - podzim 2009 Rozhledna Vochlice - podzim 2009 Rozhledna Vochlice - výhled od paty rozhledny na JV Rozhledna Vochlice - výhled od paty rozhledny na J