Rozhledny v České republice

V y s o k ý   v r c h

Vysoký vrch je 486 m vysoký kopec jihovýchodně od Bratronic na Kladensku. Na něm byla Spolkem obcí mikroregionu Bratronicko v roce 2007 zbudována asi 10 m vysoká trámová konstrukce s vyhlídkou (max. pro 4 osoby), na kterou vede dřevěný žebřík. Zpřístupnění veřejnosti proběhlo 15.9.2007. Výhled: S - Kladno, Kožova Hora, V - Praha.
Výstupů na vrchol Vysokého vrchu je jistě několik. Já zvolil cestu z obce Malé Kyšice (odbočka ze silnice č.118) od pensionu Lika, ke kterému nás spolehlivě zavedou informační cedule. Cesta k rozhledně bohužel není značená, ale není problém trefit. Nejprve půjdeme po červené a modré TZ z kopce dolů, po lávce přejdeme potok a pomalu začneme stoupat. Na okraji lesa se obě turistické značky rozdělí (červená vpravo, modrá vlevo), ale my jdeme stále přímo, do kopce. Po chvíli přejdeme asfaltovou silnici a pozvolna stoupáme dál. Dojdeme na paseku, na které je lesní školka. Za ní nás čeká poslední prudké stoupání (asi 200 m). Věž stojí na vrcholu skály.

rozhledna Vysoký vrch rozhledna Vysoký vrch rozhledna Vysoký vrch - výhled na S (Kladno, Kožova hora) rozhledna Vysoký vrch - výhled na V (Praha - Žižkovská věž) rozhledna Vysoký vrch - výhled na J